söndag 31 januari 2010

Nu är 2010 här!

Ännu ett nytt år...

Så har ett nytt år tagit sin början. Och det var längelängesedan jag skrev något här. Har varit fullt upptagen med att andas, leva, arbeta och vará människa! Det händer hela tiden mycket både på insidan och utsidan... Jag har arbetat som anställd igen efter tre år som egenföretagare. Första helgen som anställd fascinerades jag av en sak: TYSTNADEN INUTI MITT EGET HUVUD! Jag insåg att jag inte ens mindes att det kunde vara så tyst... Som egen företagare är det alltid något du planerar inför, ligger efter med eller är på väg att skapa. Tyst är det aldrig. Så jag har njutit av just den delen mina lediga helger. Däremot att fortsätta arbeta med mitt företag vid sidan om jobbet, ja, det fick jag helt lägga ned. Att möta människor i behov av bättre hälsa och inspiration långa dagar tog all energi. Att ha energi över till annat blev det dåligt med.

Men jag har lärt mig mycket. Nu slutar jag snart som hälsorådgivare och inspiratör på Life. Först lite välbehövlig vila och en flytt i vår. Den kalla vintern får mig att flytta in till La Stada igen. Så nu är tystnaden i mitt huvud utbytt mot inredningsidéer till nya lägenheten. Det blir perfekt. Ny lägenhet och nya dörrar som öppnar sig... Jag välkomnar det perfekta jobbet för mig in i mitt liv. En riktigt, riktigt bra lön och bra arbetstider. Så att jag kan börja resa dit mitt hjärta längtar. Nu börjar det riktigt Goda Livet! Och allt jag önskar mig önskar jag även alla ER!

Stor kram
Maria

2 kommentarer:

Tant med katt sa...

Hej Maria,
Jag misstänker starkt att din bok ville bli läst av mig eftersom jag blev småkrasslig och kände mig tvungen att stanna hemma från jobbet i går och i dag. TACK SÅ JÄTTEMYCKET!!! Jag älskade den verkligen...
Det sägs ju att om du bara ber om hjälp så kommer rätt saker/personer in i ditt liv av sig självt och jag är oerhört tacksam över att jag befann mig i Nässjö just den kvällen så att jag träffade dig och kunde låna ut min bok om auratransformation till dig :)
Jag gick in på Johns hemsida när jag var tillbaka i Sthlm och läste om dig, fast då förstod jag inte att det var du. Tänkte beställa boken men som med så mycket annat sköts det på framtiden.
Och så kommer den med posten! :)
Jag hade jättegärna velat lära/läsa mer, du vet inte var man kan vända sig i Sthlm? Och när kommer din nästa bok?
Många många kramar från Lina (Karolina)!!!

leenakristiina sa...

Bästa Maria
Har alldeles nyss kommit "vilse" till dina sidor,bloggen och hemsidan....kan inte sluta läsa och forska! ...har nu beställt din bok och ser framemot att läsa den! Tack i förhand jag återkommer med kommentar när jag läst boken!
varmaste hälsning och kram!
Leenakristiina