onsdag 14 november 2007

Att vara sjuk kan vara något bra...

Hej på er!

Tog igår det tuffa beslutet att ställa in min resa till min bästa vän John i Skokloster (suck!) och alla mina arbetsdagar jag såg fram emot i Umeå. Men min kloka kropp sade sitt och när kroppen pratar då vill jag välja att lyssna...Trots att det kändes oerhört tungt att göra så många människor besvikna och däribland även min bästa vän. Jag våndades en hel del innan jag tog mod till mig och ringde och ställde in. Att leva som jag lär även i detta...lyssna på kroppens signaler, ge mig själv vilan. Hörde när jag frågade min inre röst eller Gudsaspekt om råd att ibland är det inre arbetet viktigare än det yttre. Den här gången var en sådan gång.

Förstod idag att jag just nu bearbetar inre stagnerad energi i mitt system. När jag gör det hjälper jag även jorden med sina "blockeringar". Kändes plötsligt mycket bättre att vara sjuk när jag får hjälpa jorden samtidigt! :)

Igår kväll var ett program om Astrid Lindgren. Vet ni hur det kom sig att hon verkligen började skriva barnböcker? Dessa skatter på jorden? Hon stukade foten. Hennes vän sa i programmet att hon hade aldrig gjort det annars för hon var en sådan "do:er" (ngn som GÖR saker). Det krävdes att hon var tvungen att hålla sig inomhus o vara still...så fanns plötsligt tiden att plita ner berättelserna om Pippi...

I vilan, som ibland kroppen ger oss genom sjukdom, föds många idéer och stora drömmar. Insåg (igen!) hur viktig vilan är för alla oss "görare" runt om i världen. Vilar vi får vi också orken att göra mer...

Så passa på nu när dagarna är korta att vila mer. För nästa år kommer ljuset!!! Och då... DÅ KAN VI GÖRA UNDERVERK TILLSAMMANS IGEN!

Stor änglakram
Maria Didalarion

Inga kommentarer: