måndag 26 november 2007

Kärlek, kärlek, kärlek...

Hej var och en av er!

Idag vill jag sprida den kärlek, frid och tillit som jag känner. Har då något hänt i egentlig mening för att jag ska må så här gott? Både ja och nej. Verkligheten är maya dvs en illusion, en slöja som gör att vi glömmer bort vilka vi egentligen är och gör att vi ser på och uppfattar världen genom ett slags glasögon som ger oss tunnelseende. Vi ser en så liten del av sanningen och det gör att vi lätt tror på just den lilla sanningen. Men som vi alla vet är det svårt, ja rent av omöjligt att lägga ett pussel med blicken bara på en enda pusselbit. Därför strävar nu mänskligheten med att förändra synen på den lilla verkligheten. Vi får allt fler pusselbitar...allt fler godbitar till Livets STORA pussel.

Vårt medvetande tillhör den STORA sanningen...och därför är också strävan efter ett gränslöst medvetande, efter det gudomliga inte övernaturligt, konstigt eller märkligt. Det är vår innersta essens, vårt arv, vår inre vetskap om att det finns något mer där ute...eller mer korrekt där inne...

Vårt sökande inåt gör att vi får ett större vetande, en större förståelse och ett större inre ljus som lyser upp vägen för oss själva och andra. Det är så härligt...vi går in i oss själva och hittar där en ännu större rymd...Fascinerande! Vi är alla i sanning rymdvarelser, precis som Björne i Björnes magasin säger till Kerstin. "Vi bor på jorden och jorden är en planet i rymden alltså är vi rymdvarelser!" Björne kan man alltid lita på! :)

I min mening, bortom mayan, existerar bara kärlek...Bortom, Bortom är Inom, Inom...Där är frid, kärlek och tillit ALLT SOM ÄR. Därför vilar jag idag i detta. Och sänder er genom cyberrymden all min kärlek. Andas in och fyll er egen inre rymd av de kärlekspartiklar som nu svävar till er...Från mitt hjärta till er alla. KÄRLEK. KÄRLEK. KÄRLEK.

Stor Björnkram Ängel Didalarion


Inga kommentarer: