söndag 6 december 2015

Förutbestämd ton


Jag vet varför vi två möttes här.

Varför du är mig så kär.

Lyssnaren har redan hört vår ton.

Den bär på Kärlekens intention.



Tonen stark och klar.

Bär på alla svar.

I det formlösas Stora Salar.

Har bilderna redan tagit form.

Skynda mitt hjärta.

Skynda dig, kom.



Allt har nämligen redan hänt.

Lyssnaren har sina himmelska reflektioner .

Till formen redan sänt.

Vi upplever därför ett jag och ett du.

Vi upplever nu.



Formlös Kärlek har fått återvända.

För att vi som kommit från bortom, bortom.

Nu ska hända.

Därför sjunger mitt hjärta nu.

För att jag är du.



Därför möttes vi här.

Därför är du mig så kär.

För att vi är.

En gyllene melodi av vibration.

Vänder så åter mot bortom.

Mot ny intention.



Men innan det är dags att återvända.

Låt nu oss hända.

Låt oss vara vår förutbestämda ton.

En hyllning till att vara vid liv.

Tills det är dags att ta nästa kliv.




Inga kommentarer: